EndlessLove
Trip to melake part 1 .
Tuesday 24 January 2012 [ 1 ]
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum .. sebelum tuh .. aku nak ucapkan GONG XI FA CAI !! SELAMAT TAHUN BARU CINA kepada semue warga warga malaysia ! aku tau .. yang raye orang cina tapi yang sambut sakan semue orang melayu kan ? kan ? kan ? ce ngaku ..Tahun nie .. setelah 3 tahun kiteorang tidak menjejakan kaki di Melake .. akhirnya ! dengan berkat mak aku .. sampai jugak ke melake ! alhamdulilah .. rezeki baby dalam perut .. teramat bersyukur ..

23.1.2012 -
Pagi pukul 7 aku dah dikejutkan .. mandi .. siap siap .. hanye mengambil mase setengah jam .. then adik aku pulak bangun .. then die siap siap .. adelah dalam 1 jam lebih .. gile lame kan ? tuh baru jea siap siap makeup .. belum laggi siap siap kemas baju .. lagi lah lambat .. haishh .. pukul 9 bertolak ..singgah dekat kota jap .. makan .. belum serapan lagi .. mak pon tak leh lapa .. nanti mabuk .. lagipun perjalanan jauh lagi ..

Sepanjang perjalanan .. kiteorang asyik berhenti jea .. sabar jea lah ..perjalanan yang sepatutnye kejap , menjadi lambat .. sampai bandar jasin pukul 4 lebih .. sampai sampai jea terus check in hotel .. tahun nie tak dudk dekat umah makcik .. sebab ? sebab rezeki terlalu melimpah ... sampai jea dekat hotel , abah tido dulu .. dalam pukul 6 baru gerak pergi umah makcik ..

Dekat umah makcik , aku kumpul sebanyak rm26 .. untunglah .. then pergi umah yang lagi sorang lak .. haishh .. aku demam semalam .. myb sebab nak period kot .. haishh ...sampai kat umah yang last .. die bagi aku makan vitamin .. 3 biji .. aku telan aje lah .. myb sebab time tuh muke aku nampak pucat .. hmm .. lepas tuh kiteorang pergi makan .. cari punye cari .. dapat kedai makan dekat medan selere .. aku order mee goreng basah .. and you know what . die bagi aku mee macam nie ..
memang macam nie ker rupe mee goreng basah melake ? sorry lah kalau aku taktau sebab mee goreng basah jaybe tak macam nie kot .. hmm ..seriusly .. tak sedap .. mak yang order sayur campur pon die bagi sup sayur campur .. taktau lah kenape ..

So .. deengan lapanye . kiteorang buat keputusan untuk just tapau roti canai and makan dalam hotel .. sebelum balik .. singgah 7e depan hotel jap .. ouh god .. ramai orang tuhh ...mase tengah pilih pilih barang  tuh .. tetibe dengar suare seorang abang nie marah  marah akaq cashier .. taktau lah sebab ape .. yang penting abang tuh cakap akaq tuh kuang hajaq .ouh god .. orang jasin memang macam nie ker ? sorry to say .. aku takde lah menghine .. tapi abang tuh menunjukan dekat strangers macam aku perkare yang buruk .. kalau orang pon die salah  paham kan .. tapi aku tau  .. tak semue macam tuh .. they still have their manners right ?

Labels:


Older Post | Newer Post