EndlessLove
Semalam dalam call kau tengking tengking ..sekarang ?
Monday 9 January 2012 [ 0 ]
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ dan assalamualaikum ..

8.1.2012
Pagi pukul 9 aku dah bangun .. kene kejut .. hari nie nak pergi Pasir Gudang ..tengok umah kat sane .. hari jumaat mase tuh .. abang yang sewe umah call mak .. die cakap pintu sliding umah pecah .. macam mane boleh pecah kiteorang taktau lah ..tapi yang penting pecah ..

Semalam mak text die .. mak cakap suruh kongsi ganti pintu tuh .. then die terus call . die tengking tengking mak .. die cakap tangan die kene rm100 lebih sebab pintu tuh .. die cakap lagi yang kiteorang bagi umah tuh memang dah rosak .. hell no . die dah duduk situh tige tahun kot .. and rumah tuh dah disewekan selame 9 tahun ..takde ape ape pon yang masalah ..die nak kiteorang ganti semue sebab kiteorang tuan umah .. then mak cakap . hari nie baru nak bagi keputusan ..

Pukul 10 baru berangkat .. singgah kat Kota jap .. serapan pagi dekat Tandori House .. aku makan roti puri jea .. ingat nak makan roti canai . tapi adik aku sibuk nak makan roti puri .. lepas makan terus head pergi Pasir Gudang .. sampai sane kiteorang pergi umah Cik Su dulu .. anak die besar gile lah siot .. lagi besar die dari bapak aku .. padahal umo baru form 2 ..lepas tumpang tandas . terus pergi tengok umah ..

Aku beri salam .. adelah dalam 3 kali .. die tak jawab .. yang jawab abang sebelah umah .. macam ape lah siot ...then sampai mak datang ..tetibe die bukak pintu .. tgk gaye umah macam die tengah layan laptop dekat ruang tamu tapi asal aku beri salam tak jawab kan ? die bukak jea pintu , mak and abah masuk . abah muke macam nak marah .. mak cakap kat die .. kalau taknak bayar share , cukup bulan keluar .. mak cakap lagi dekat die .abah suruh halau jea die .. die terus macam berlembut . mata pon dah berkaca .. macam nak menangis .. die tanye . die kene halau ker dengan nada yang sadis .. mak jawab , kalau terasa , bagus lah ..

Sian jugak aku tengok muke die . abang sebelah umah semue tengok mak dengan abang tuh kat dalam .. mesti die malu kan .. dah lah kene marah ..then orang semue tgk .. sian die .. haha ..tuh lah .. sape suruh marah marah mak dalam phone kan .. orang dah baik hati nak minta kongsi beli , bukan suruh ganti semue .tapi nie nak marah marah macam rumah tuh die punye ..

Aku dengan adik aku gasak snap pic jea .. mule mule dekat berandar then lepas abang sebelah umah blah , kiteorang terus berubah ke depan umah .. pic pic yang diambil sepanjang kat sane :-
Yang atas nie kat umah jiran aku .. haha .. dekat umah orang pon jadi .. walauape pon .. layan ..baii !!

Labels:


Older Post | Newer Post