EndlessLove
How to Kawaiikan Blog .
Friday 9 December 2011 [ 1 ]
Buad ketiga kalinya .aini nak bagi satu tips yang tak gune .haha .tapi orang yang baca sangatsangat bergune dan tips tak gune nie akan menjadi satu bende yang sangatsangat awesome ..okey lah .i have to stop merepek dan staright to the point !

Okeyy ..hari nie ..sebelum memulekan entry ..abaikan yang atas tuh ..dan aini nak ucapkan Selamat Tengahari dan Assalamualaikum kepada anda anda yang telah meluangkan mase untuk membaca entry yang terlalu panjang dan sangatsangat tak awesome nie ..

How to Kawaiikan Blog:-
  • Make sure that your entry font is ariel ,tahoma
    ,verdana ,Century Gothic ,Tw Cen MT,Trebuchet MS .
    sebabnye .kebanyakkan orang sangatsangat tak suke bile masuk blog orang .die punyer entry tak leh bace .entry adalah aset sesebuah blog .psst,hanye gunekan ape yang aini tulis nie okey ..
  • Hanye meletakkan widget yang penting didalan blog . hmm .mase tuh aini ade masuk satu blog nie .sangatsangat tak awesome .blog die comel tau ..tapi sayang nya terlalu berat ..berat sebab banyak sangat widget yang tak gune dah sangatsangat tak bermanfaat .korang perlu lah ingat .widget yang berlebihan .hanye memberatkan blog ..tak caye .korang leh check berat blog korang kat speedtest .
  • Put 3 or only 2 post in a page . hah .bende nie sangatsangat awesome .sebelum nie aini dah pernah bagitau dekat entry ape yang patut ade dan yang tak patut ade diblog .tapi taktau pulak ade orang perasan tak .walauape pon .blogger lain tak suke scroll jauh jauh hanye untuk bace entry ..try letak read more atau letak 3 or 2 post dekat satu page tuh .. 
  • Letak iklan dalam scroll bar atau dalam kotak . untuk blog yang ade pasang iklan ..tolong berikan perhatian boleh ?tolong jangan letak dekat sidebar sebanyak banyak nye iklan .kalau nak letak sekali pon dekat sidebar tuh ..letak lah dalam scroll box atau dalam kotak .and kalau takde iklan tuh .and nak pasang iklan .try usha entry ChurpChurp dan Nuffnang .
  • Letak lagu yang boleh pause . okey .bende nie sangatsangat penting ..to have a kawaii blog .you must have a kawaii followers right ? so ,kalau nak ade followers yang kawaii dan awesome,like me ..tolong jangan letak lagu yang tak boleh pause ..kalau nak letak lagu ..letak lah lagu yang boleh  pause ..macam dekat music dumper ,scm player ataupun youtube .kalau youtube .gune code yang aini bagi kat bawah nie ..
    <center><object width="200" height="25"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/f-8_pdUimJo?fs&autoplay=1&fs=1hl=en_US&color1=0xffc3c7&color2=0xffffff"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/f-8_pdUimJo?fs&autoplay=1&fs=1hl=en_US&color1=0xffc3c7&color2=0xffffff" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="200" height="25"></embed></object></center>
  • yang merah tuh tukarkan dengan lagu yang korang nak ..
  • Tulisan entry haruslah warna hitam atau kelabu . hm .aini perasan sesetengah blog die punyer post tulisan die warna warni ,ade yang warna merah dan macam macam warna lagi dalam dunia ini ..taukah anda bahawa warnawarna itu sangatsangat anoying kalau ia terdapat dalam post entry .?so .kalau nak letak warna .haruslah #000000 ataupun #616161 .
  • Background yang diEdit sendiri atau dibuad sendiri .. yang nie aini tak cadangkan sangat ..sebab aini tau ramai yang tak pandai sangat pasal background yang dibuad sendiri atau edit nie .tapi .background yang dibuad atau diEdit sendiri sangatsangat ringan dari background yang korang amik dari pyzam atau lainlain lagi ..
Okeyy lahh .thats all for today ..ade sapesape yang tak setuju tentang ape yang aini kemukan nie  ?ade sapesape yang setuju ?teringin jugak kene komen dengan anon .just nak cakap .kalau korang ekot ape yang aini cakap nie .InsyaAllah blog korang akan nmpak kawaii dan sangatsangat kemas ..

love

Labels:


Older Post | Newer Post