EndlessLove
Churp Churp dan Nuffnang
Thursday 1 December 2011 [ 0 ]
Olla ..kebanyakkan blogger dah tau ape tuh churpchurp dan nuffnang kan ..sebelum nie .aini tak sempat nak hello hello pasal bende nie .lagipun .aini tau .ramai yang tulis pasal churp dan nuff nie dalam blog dieorang ..seriusly .kebanyakkan orang akan berpendapat bahawa blogger yang pasang iklan dekat blog adalah blogger yang tak ikhlas berblogging dan berblog hanya ingin mendapatkan duit ..betul ker ?aini pon macam tuh ker ?

Sebenarnya ..tak semue blogger yang macam tuh ..korang boleh judge blogger tuh dengan hanya tgk dekat blog die ..korang boleh lihat dari aspek die menulis post ,sidebar blog die ,cara penulisan post die dan juga keramahan die terhadap orang lain ..kalau seseorang tuh hanya membuat blog untuk duit ..korang akan nmpak yang blog die banyak iklan ,post die tidak menyedapkan hati ,dan die juga sombong .kalau seseorang tuh membuat blog untuk duit ..die mesti akan memaksa korang untuk like iklan die .macam buat event atau bendebende lain yang bersamaan dengannya ..

Untuk pengguna Churp nie ..membuat event dan memaksa orang untuk like korang punyer iklan adalah sangatsangat salah ..tapi taktau lah kenape ramai sangat yang abaikan rules yang churpchurp bagi tuh ,.antare diabaikan atau tak bace rules die ..walaupun aini still baru .tapi aini bace tau rules die ..

Untuk nuff pulak ..aini rase takde rules yang pasifik .tapi antara churp dengan nuff ..lagi senang nak buad ialah nuff ..sayangnya nuff hanyalah untuk 15 keatas .aini dapat tau pon mase adeq aini nak sign up nuff ..die bising sebab die tak boleh .haha ..ape dahh ..

Walauape pon ..untuk seseorang yang ikhlas berblogging dan berblog ,haruslah macam aini ..tak amik kesah langsung pasal iklan ..haha ..serius ..bape hari jeh pasang ..yang terkumpul hanyalah 20 sen ..haha ..just cool babe ..kite tak perlulah nak memakse orang untuk tekan iklan kite dan kite tak perlulah nak mengade ngade nak tekan iklan sendiri samapi beribu kali ..just enjoy blogging and oneday .ade seseorang yang ikhlas tekan iklan korang tuhh ..

Untuk sesape yang nak daftar churp dan nuff ..aini akan sediekan links dan tutorial sekali dekat bawah nie ..easy step ..

Daftar ChurpChurp :-
Mule-Mule biakan facebook korang terbukak ..
Lepas tuh ..tekan nie > Daftar ChurpChurp < .
Dah masuk tuh ..korang tekan SignInWithFacebook .
Nanti die ade keluar ape bende tah ..dan korang haruslah mengallowkan ChurpChurp untuk bersambung dengan facebook korang ..lepas dah siap tuh .stepnye sangat sangat lah senang sebab korang hanye perlu isikan jeh form yang die bagi ..
Kalau nak letak iklan dekat korang punyer blog .korang boleh ekot tuto nie > Tutorial Letak Iklan ChurpChurp Dekat Blog < .

Daftar Nuffnang :-
Mule-Mule korang pergi dekat website nie > Nuffnang <
Then korang ade nmpak burung ChurpChurp dekat situ kan ? jangan tekan tuh ..korang tengok dekat sebelah die ..ade Sign Up .
Korang tekan tuh ..nanti bawah die ade keluar lagi ..as Blogger atau Advertiser .haruslah tekan as Blogger kan ..
Then korang isik jeh form yang die sediekan pon ..NUFF DAN CHURP TIDAK MEMERLUKAN BANK ACCOUNT .dah siap tuh .nanti korang tinggal buad ape yang die suruh ..die ade ajar ..easy kan ?okeyy lahh ..harap enjoy :D

Labels:


Older Post | Newer Post