EndlessLove
Akhirnya kau miliku
Sunday 25 December 2011 [ 0 ]
Episod 1 - Episod 5 .

Episod 6
Dear readers , im really looking foward to meet my foster child again ;) today ,when i was at the book store .i meet my foster child and his dad . his dad with a young pretty and seksi lady .the lady was such a baby .damn i hate the way she looking at me .Alyssa seem not to like her .myb her was like a devil .hihi .thats cruel of me to say that .
Im off to Johor Bahru for a week .wanna go to Sibu Island ! will be gone alone .leaving my family here .didnt want to burden them .gonna miss them .and if i was lucky .i'll be staying there for a while .gonna write to you all soon .goodbye .see you all soon .
Selepas menaip diblog kesayangannya itu .dia terus melelapkan matanya ..

"Sophia,i'll married you .dengan syarat ." ujar Firdaus kepadanya . Sophia terperanjat .tidak disangka yang Firdaus akan mengahwininya . "Sure dear .everything for you ." Sophia kedengaran kegembiraan ."Syarat syaratnya , you should treat my child as your .and you kene pindah ke rumah i dengan my mom and my child .jangan meninggikan suare dekat my mom .treat her well .buat die macam mak you dan buat anak i macam anak you .i takkan sentuh you sampai you betul betul berubah menjadi ibu yang baik kepada anak i dan anak yang baik kepada ibu i .you kene belajar masak and you tak boleh kerja .you have to be full time house wife ." Sophia tergamam dengan syarat syarat yang Firdaus bagi . "I give you time . hm .a week ? or a month ? hope you setuju dengan syaratsyarat i .just want the best for my daughter . dah lah i antar you balik .come ." Sophia yang kebingungan ditarik tangannya oleh Firdaus .

Episod 7
"Hell damn babe ! die nak kawin dengan aku doe !" ujar Sophia kepada Miera . "Tahniah !Umpan kau mengene .tapi apepasal aku tengok kau macam sedih jea." katanya kepada Sophia sebaik menyedari riak wajah Sophia berubah ."Gile aku tak sedih .die cakap die taknak sentuh aku sepanjang kite kawin kalau aku tak berubah  .plus dia nak suruh aku memasak .aku pergi dapur pon tak penah .sembayang lagi lah .sejadah dengan tikar pon aku tak kenal tau .dia bagi aku mase sampai seminggu ." ujar Sophia kepada Miera . "Berat nie kes kau .hm .aku rase kau kena belajar semue tuh dari mak aku lah ..sebab mak aku nie kire sporting lah .dia kalau part part agama , isteri mithali ,masakmasak jage anak nie dia the best lah ." Miera memberi cadangan kepada Sophia . "Hah  .okey jugak tuh .kalau nak haraphkan mama dengan papa aku .hareem .busy memanjang ..okey lah .aku terime cadangan kau .nanti aku call firdaus ."

Sophia mencapai telefon bimbitnya dan ditype numbe Firdaus . "You .can you give me a month ? need to change myself ." permintaan Sophia memeranjatkan Firdaus . 'ahh damn .syarat susah macam nie pon dia nak ikot .aku ingat yea yea lah dia call sebab nak tolak tawaran aku ' detik hati Firdaus . "Erk ? haa yelah  ..anything for you ." jawab Firdaus lalu mematikan talian . "Haishh .ape lah nasib aku kalau ade bini macam Sophia nie ..hidup ker anak aku ? selamat kalau tinggalkan dengan die ? hmm . "

Labels:


Older Post | Newer Post